Wednesday, May 14, 2008

Murphys Lag

Murphys lag.

Ett modernt tänkespråk som formuleras ungefär "om något kan gå fel så kommer det förr eller senare göra det".

Eller som vi i folkmun brukar kalla det: Lagen om alltings jävlighet.

Jag tror att jag håller på att utveckla en allergi mot klorvattnet i bassängen. Nu har jag simmat två simpass den här veckan, och näsan har runnit ohejdat efter passen, kombinerat med en väldigt välbekant intensiv klåda i munnen. I måndags gick besvären över efter någon timme. I går gick besvären inte över förrän halv tolv på natten så att jag äntligen kunde sluta snyta mig och börja sova.

Men det finns väl en hel uppsjö sätt att försöka hantera allergin och jag ska prova dem allihopa. Och om ändå lagen om alltings jävlighet hindrar mig från att simma så hittar jag något annat meningsfullt i livet. Så är det bara.

Och håll käften sen.

2 comments:

bara jag :) said...

Det vore trist om man inte såg dig i bassängen en måndag eller onsdag så jag håller tummarna för att något ska funka bra för dig. Allra helst när det går så bra för dig! Jag, Tommy, lillterven och kolloterven håller alla våra tummar och tassar för dig!

Katarina Bildström said...

HAhahaha... ja det var ju skönt att både lillterv och kolloterv håller sina små tassar extra hårt. *garvar vid tanken*

Tack för din feedback. Synd att vi inte hann ses så mycket i går. Jag var helt uppslukad av att köra på så mycket jag kunde... :P