Wednesday, May 2, 2007

Träningen i April

Summering av April månads träning.

Under April månad har jag aktiverat mig sammanlagt 31 timmar,
(1 timme mindre än förra månaden) vilket jag inte riktigt väntat mig, eftersom jag inte har haft lika många träningstillfällen, men antagligen tränat längre perioder när jag väl suttit igång.

Styrketräning: 2 tillfällen. 2 timmar
Längdskidåkning: 1 tillfälle. 1 timme.
Cykling: 5 tillfällen. 6 timmar.
Jogging: 5 tillfällen. 6,8 timmar. 5 mil.
Simning: 1 tillfälle. 1 timme.
Promenader: 11 tillfällen. 14 timmar.

Det har inte varit så trevligt att träna den här månaden. All press på arbetet har lett till åtskilliga övertidstimmar och då har man inte orkat eller velat så mycket, när man kommit hem. Vårvädret har varit varierande och det har inte varit sådär rosenrött förälskat underbart att sticka ut i 'solvärmen', vilket jag av någon underlig anledning förväntade mig.

Roligaste passet var när jag och Micke bestämde oss för att springa två mil terräng i Hemlingby. Det är kul att pressa kroppen lite! Efter lite vila och en paus med vatten och energy-bars, så var det helt okej att springa våra uppsatta två mil. Man var stolt efteråt!

Jag har planer på att försöka göra ett rejälare ryck med träningen nu i maj, men det rycket beror ju på andra pusselbitar också, såsom arbete, privatliv, förkylningar, och annat. TV:n är ju utkastad och det tror jag kommer att bli ett avgörande slag för träningsmotivationen...! Fram med styrketräning, konditionsträning, och cykling! Nu jävlar är det högsäsong!

No comments: