Sunday, May 27, 2007

Spårlöst försvunnen

Linus är borta. Jag har letat i buren, under ägglocket, under snuttefiltarna, bakom plaströret. Sedan har jag letat där en gång till. Efter det har jag letat i sophinken, i garderoberna, bland alla kläder, i påsen med papperspellets, i skafferiet, under sängen, under fåtöljen, bakom gardinerna, i min sportbag, i alla mina skor, bakom toaletten, i microvågsugnen, bakom skurhinken, i jackfickorna, i min rått-tröja, under alla kuddar, i alla örngott, under sängöverkastet, under pocketboken, inuti hundgodiskartongen, bland alla tvättmedel, diskmedel, och bredvid dammvippan.

Han är borta.

Jag måste ta ledigt från jobbet. Jag måste bara på en tingsrättsförhandling, sedan måste jag ta ledigt.

Det finns så jävla många ställen för en råtta att gömma sig på.

2 comments:

David said...

Oj. Hoppas det lilla livet kommer tillrätta. *håller tummarna*

Tasha said...

oops, har verkar ju vara rätt social så han kansek kryper fram när han vaknat från sovstunden brevid varmvattensrören under diskbänken.