Tuesday, October 28, 2008

Explosivt

Jag vet inte riktigt hur det går till, men helt plötsligt har jag börjat styrketräna en hel del. Fyra gånger på sju dagar, närmare bestämt.

Jag tror det beror på att jag befinner mig i den sinnesstämning då det är skönt och energigivande att köra korta, explosiva övningar som komplettering för att tålmodigt långfjutta med konditionen. Det är också skönt att lyssna på pumpande powermusik och det är skönt att känna sig medveten om sina muskler. Det är skönt att bita ihop och under högljudda frustanden ta vikt på vikt och glo framför spegeln när man gör sin sista explosiva cablecross och låtsas som att man är på väg att explodera till en grön Hulk.

Nu är det ju tyvärr så att jag är längre än någonsin från att just bli en grön Hulk. Till att börja med är jag grisrosa. Och det känns väldigt långt ifrån att vara grön.

För det andra så är jag lättare än någonsin och med mina 55 kilon ser jag ut som en liten sparv som högfärdigt struttar runt bland vikterna och de andra svettiga oxarna på gymet.

Och de där ihopbitande högljudda frustanden som jag ger ifrån mig låter nog mest som små kvävda råttpip för ett otränat öra.


MEN DET SPELAR INGEN ROLL FÖR JAG ÄR STOR OCH STARK OCH SNART SPRÄCKER JAG KLÄDERNA JAG GYMAR I!!

OCH HÅLL KÄFTEN SEDAN!!!


.

No comments: