Monday, October 13, 2008

Nerver

Ahh i morgon är fotograf och reporter bokad och de ska göra ett reportage om mig och mina försök att starta en triathlonklubb i Gävle. Jag kommer liksom att tryckas upp i ett rätt så stort antal upplagor. Utklädd för triathlon och hela köret är det väl tänkt att jag ska spatsera runt i Bolougneparken och försöka se fit ut.

Jag har stirrat mig i spegeln och känt mig lite vemodig. Det känns jobbigt. Jag är inte sådär vansinnigt fit ännu, förutom på några väl valda bilder vid några väl valda tillfällen. Jag känner mig lite pinsam. Jag måste ta hjälp av min simtränare så jag har någon i ryggen som stöttar mig och talar om vad jag ska säga och som är mitt moraliska stöd.

Jag känner mig tunnhårig, plumsig och ful.

Men det vore ju bara bra för om en tunnhårig plumsig och ful brud deklarerar att hon älskar triathlon så kanske även andra plumsiga brudar vågar komma i kontakt med klubben.

Det vore ju bra.

Och jag som gillar bekräftelse borde väl tåla att vara lite offentlig. Lite ännu mer offentlig.

Tokmycket offentlig.

*ryser*

2 comments:

Ulrika said...

Oooh! Det låter ju jätteroligt!! Om det är en proffsfotograf så ska du se att det nog inte är några problem, dom brukar kunna det där med vinklar och sånt. Dessutom är man ju själv den största kritikern (hint)

Jag misstänker att folk kommer tänka så som jag tänker när jag läser din blogg... "wow, en tjej som har fötterna på jorden men vågar sträcka sig upp och röra sig framåt". Det är sådant människor beundrar.

"Life shrinks or expands in proportion to one’s courage".... du vet ;-)

bara jag :) said...

I vanliga människors ögon så ser du hur fit ut som helst, allra helst när man bär på kilon för mycket. Du är fin som du är och du är inte plumsig och ful. Du är hur fin som helst! Bara du som inte kan se det, men jag är nog inte ensam om att tycka det. Nu ska jag sluta terra din blogg :D