Wednesday, October 1, 2008

Tacksamhet

Om jag inte hade haft simträningen hade jag varit under ytan vid det här laget, men det är jag inte. Nu har jag dessutom lyckats dra dit löpartalangen Kattis och känner att jag lyckats samla in många av de personer jag bryr mig om under ett och samma tak.

Det är bara de där smågrejerna som man blir så glad över. Typ om någon ser att man köpt en ny baddräkt och säger att den ser fin ut. Det är kul. Eller 30 sekunders struntsnack innan nästa övning. Överhuvudtaget är det den rofyllda och trevliga stämningen. Skulle vilja bjuda hem allihopa på fika hem till mig, fast då skulle man troligtvis inte ha något att prata om. Annat än simning. Och det samtalet blir ju lite flackt om man inte befinner sig i en bassäng och faktiskt genomför det man pratar om.

Så jag åker dit och simmar. Jag var helt slut när jag åkte dit och visste att det skulle synas på ögonen att jag hade slut på energi. En timme senare garvar man och har massor av energi igen.

Det är skönt.

Jag känner mig tacksam.


.

No comments: