Tuesday, October 21, 2008

Ät hur mycket du vill av vad som helst och gå ned i vikt

Japp. Jag har receptet på hur man rör på sig lite, äter mycket och ändå går ned i vikt. Jag har tränat jättedåligt pga en förkylning och det har blivit kladdkaka pinsamt många gånger. Godiskorgen på arbetet har inte heller stått orörd. Jag har varit ett kakmonster.

SEPARERA!

Yes!

Jag vägde mig på vågen i morse, för första gången sedan jag och Micke separerade. Jag upptäckte att jag vägde 55,6 kilo. Jag har inte vägt så här lite sedan jag var tolv år och gick femte klass i Rökås Grundskola år 1993. Jag är smal som en sparv och har ändå lyckats bibehålla muskler. Detta trots åtskilliga mängder kladdkaka.

Att bryta upp från en två år lång relation bränner uppenbarligen kalorier. Att ligga vaken och undra hur fanken man hamnade i den här situationen bränner kalorier. Att vrida sig på nätterna och drömma intensiva och oroliga drömmar bränner kalorier. Allt bränner kalorier!

Jag må ha ett lite kämpigt liv just nu. Men jag är åtminstone slank och snygg som en liten flicksnärta. Jag ska utnyttja situationen på bästa sätt och införskaffa lite fler tighta linnen. Sedan ska jag obligatoriskt glo på min mage varje morgon och njuta av att den är platt som en planka. Nu håller jag på att sno tillbaka mitt liv med kost och träning efter ett par veckors misär. Jag försöker finna flera nya människor att bekanta mig med, och jag hoppas det kommer att lugna ned själen lite så jag inte blir för tunn.


Men just nu känns det toppen!

.

4 comments:

Kattis said...

Jag blev smalare av att vara särbo. Nu går jag minsann inte ner ett gram. Jag har tom gått upp! Men jag känner mig vältränad och snygg så who cares :P Du är alltid välkommen hit och nu ser jag fram emot fika hos dig.

christers said...

För länge sen berättade min Sambo att hon gick ner då hon mådde dåligt och upp då hon mådde bra...det är nog universellt!

Men var är "Kickoff dag 2"???

bara jag :) said...

Låter ju toppen! Vi har införskaffat en bra reflexsele till terven så nu blir det längre kvällspromenader. Vi får höras något nu.

David said...

Skaffa småbarn kan fungera det med. Att jobba halvtid funkar ännu bättre. jag hinner aldrig äta:D