Wednesday, February 14, 2007

Alla Hjärtans Dag

Det är ju Alla Hjärtans Dag idag, också. Jag har tydligt deklarerat för Micke att jag är mätt på uppvaktning just nu. Ungefär som att få en semla framför näsan när man just ätit tårta i flera veckor. Han är ju kanon på att ge allt han har och han anstränger sig ofta för att jag ska trivas och känna mig som den där speciella tjejen som måste skyddas och uppvaktas för kung och fosterland. Det är väl mest när man är svältfödd på att man inte fått sin uppvaktning och att man inte fått något speciellt blingbling som alla hjärtans dag blir viktig.

Det var ju jul alldeles nyss. Sedan fyllde jag år. Sedan fyllde han år. Sedan blev jag sjuk och fick en massa extrapassning, sedan blev han sjuk och fick en massa extrapassning. Ska vi uppvakta varandra på Alla Hjärtans Dag också så blir det bara för mycket. Tårta på tårta, liksom.

Jag vill ligga på hans soffa, osminkad i mjukisbrallor med hundhår på, och se på TV. Helst vill jag att han kvällsrastar hundarna och så vore det trevligt att få sova lite. Skulle vara skönt att skita i håret och låta det få rufsa ihop sig så man ser ut som ett penntroll, också.

Happy Valentines!

No comments: