Thursday, February 22, 2007

Årets Event

Vad blir årets event 2007, i mitt 26-åriga liv? Blir det tjejvasan? Blir det tjejvättern? Hoppa fallskärm över Västerås eller Söderhamn? Simma i vansbro, eller springa på Lidingö...?! NEJ det finns EN sak jag ser fram emot och längtar till MER än dessa inplanerade aktiviteter: Frilufsandet.

Jag, Micke, Fanny och Kiara ska börja frilufsa, på Mickes intiativ. Mitt ansvar blir att andas in frisk luft, bära så mycket packning jag orkar, bli lite rosig om kinderna och bidra lite ekonomiskt till hela kalaset. Micke har blivit utnämnd till Materialansvarig och ska välja ut rätt tält och bra prylar för oss att använda, han har redan köpt något slags kök. Kiara och Fanny ska få i uppgift att hålla sig i skinnet och vara snälla hundar. Kanske betyder detta också att vi har en ytterligare anledning att åka till mina hemtrakter i norra västerbotten...


Jag kan just idag inte tänka mig ett bättre sätt att spendera en helg på. Att packa och förbereda turen, att vandra med packning, utan att behöva titta på klockan. Att veta att hundarna trivs. Att kanske steka pannkakor med fläsk, och dricka vatten som aldrig är så gott som när man varit ute riktigt länge... det blir toppen!





Ahhh... känns som om jag redan är där...

No comments: