Wednesday, February 28, 2007

Träningen i Februari

Summering av februari månads träning.

Under februari månad har jag aktiverat mig sammanlagt 21 timmar.
(5,9 timmar mindre än förra månaden)

Styrketräning: 1 tillfälle. 1 timme
Längdskidåkning: 6 tillfällen. 8 timmar. 72 kilometer
Jogging: 1 tillfälle. 35 minuter. 5 kilometer.

Promenader: 9 tillfällen. 11 timmar.

Jag tycker det har gått lite dåligt med träningen den här månaden, det här är den månad då jag tränat absolut minst sedan jag började registrera träningen i september 2006. Jag tycker det är lite tungt att träna på vintern. Som motpol till den sämsta träningsmotivationen på ett halvår, så har jag inte på dessa sex månader haft så roligt som jag hade på Tjejvasan. Med andra ord har jag tränat lite halvkasst, men haft riktigt kul, och det är ju huvudsaken.

Jag är på tredje försöket att hålla mig från godis och har snart klarat två veckor. Det har varit väldigt lätt att avstå från godis på sista tiden.

Nu i Mars så hoppas jag att våren börjar slå sitt grepp om vintern, så det blir lite roligare, och ljusare, att springa i skogen!

No comments: