Monday, January 28, 2008

Nu vänder det!

Solen är tillbaka! Micke tog en långtur med hundarna i söndags. De var ute själva och enligt utsago så fick både terv och monstertant äta ur mickes medhavda picnicmat serverad på var sin stubbe.

Själv så stannade jag hemma och öppnade dörrar och fönster och drog undan gardiner, på söndagen. Huset fylldes av sol och fräsch härlig luft, och jag dammtorkade och damssög och sprang omkring och bytte lakan, diskade hundskålar och putsade speglar. Bara att TITTA ut fyllde mig med glädje och optimism över att vinterhalvåret snart går mot sitt slut. Snart är det slut på mörker och pannlampor! Tvättmaskinen och diskmaskinen surrade för fullt, och det mesta blev dammtorkat (utom råttan).

Senare på kvällen så joggade jag ensam ute i mörkret och följde pannlampans blåvita sken efter grusvägen, och kände mig fylld av energi och ren och skär löparglädje. Hälvvägs hem mötte Micke mig i mörkret med min mountainbike Bonk och rullade sällskapligt med mig hem. Snart blir det att serva Bonk för vårsäsongen, snart är vägarna isfria. Det kändes ljuvligt.

Dessutom slog jag mitt personbästa på sträckan, med 30 sekunder. Det känns till och med roligt att arbeta idag. Och inte blev det sämre av att min internetkompis, även dedikerad till Årets Morot 2007, överraskat med att bjuda mig på nummer av Runners World, som helt otippat hamnat i min brevlåda. Allt är bra. Vädret är bra. Sambon är bra. Årets Morot 2007 blir troligtvis även Årets Morot 2008, och solen skiiiiiiner!

No comments: