Tuesday, January 15, 2008

Summering av året

Så var jag 27 år. Jag brukar oftast summera mitt senaste år, när jag har haft födelsedag. Jag gör likaså den här gången.

När jag var 26 bytte jag arbete från socialsekreterare till frivårdsinspektör.
När jag var 26 flyttade jag från Enköping till Gälve.
Jag blev sambo med Micke och fick tillbaka mitt liv med terven, eftersom jag blev fri från min allergi.
Jag deltog i mitt första skidlopp, mitt första cykellopp, mitt första löplopp samt min första halvmarathon. Jag deltog i Triathlon för första gången.

Jag hoppade bara två fallskärmshopp, och sålde min utrustning.

Jag överansträngde mina knän och fick försöka hantera det i fyra månader.

Jag har lärt mig grunderna i att crawla.

Jag har skött om min hälsa, jag har tränat mer än någonsin. Jag har slutat dricka läskedrycker, jag drack aldrig en lightläsk när jag var 26.

Jag har lärt mig att laga mat. Inte bara i recept, utan i rutin.

Jo, jag har kämpat på med att förändra livet, även det här året.

Jag hoppas att jag även detta år fyller året med liv, i stället för att fylla livet med år.

Det är det som är huvudsaken.

1 comment:

christers said...

Många grattis då!
Må nästa år bli ännu mycket bättre!!!