Monday, November 10, 2008

The Bottom Is Nådd

Jajjamensan. Senast idag skämtade jag med Malin och sa att nu har allt skit hänt så det enda som inte har hänt är att hunden ska bli sjuk. Senast idag skämtade jag om det. Senaste gången innan dess var i lördags när jag lämnade bilen till Micke.

Jamen vad händer? Jo. Hunden blir sjuk. Kiara är sjuk. Hon har ont i hela kroppen, påstår hon, men jag tippar på att det är nackinflammationen som spökar för henne igen. Hon har en inflammation i nacken som hon haft två gånger tidigare och hon blir helt knäckt av smärtan. Helt knäckt. Ni anar inte hur ont det gör i mitt mattehjärta att se en lidande terv. En lidande terv är ungefär det värsta som finns att se näst efter lidande barn. Det känns som om hon håller på att dö och att hon tror att jag inte bryr mig. Men jag vet ju att det troligen är inflammationen som härjar igen och då är det bara att försöka boka in ett veterinärbesök så snabbt som möjligt. Inte härja på någon akutmottagning för lidande tervar.

Bara att stå ut.

Med den lidande hundblicken.

Som skriker

"Varför gör du inget, matte?!"




Kiara ligger i ett hörn och lider...



.

2 comments:

Denize said...

Åh vad hemskt... jag hatar när min katt är sjuk. Man känner sig så skyldig, trots att man gör allt man kan.

bara jag :) said...

Vår terv skickar massa godisar och pussar till Kiara. Säg bara till om vi kan hjälpa dig.