Friday, March 16, 2007

Arbetsglädje

Min energi och arbetsglädje över jobbet verkar bli mer och mer påtaglig. Chefen kom just in och öste beröm över två utredningar jag just skrivit. Han vill ta upp dem i arbetsgruppen som goda exempel, och som underlag för diskussion om vi ska ändra vår utredningsform till den form jag skrivit utredningen på. Jag blev lite generad från början och ville bortförklara mig, särskilt eftersom jag fick hjälp att utforma utredningen av en mycket duktig kollega, men sedan bestämde jag mig bara för att vara glad över att jag gjort ett bra arbete.

En av de andra enhetscheferna frågade om jag ville ha en eller två gratiskuponger till menyer på McDonalds. "Jag fick bara ge dem till vänner och bekanta, men du hör väl dit." Sådana saker är så otroligt roliga att få, en fredagseftermiddag.

Vilken skillnad från mina tidigare arbetsplatser! Och mina tidigare chefer!

Jag har inte råd med hamburgare den här helgen. Jakten På Den Perfekta Bilen börjar lida mot sitt slut och jag har skrapat plånboken för att bidra till bilköpet. Det blir perfekt med en gratismeny från McDonalds på lördag kväll när jag ska kura ihop mig framför TV:n och bara må gott.

No comments: