Friday, March 9, 2007

Liten värld

Har ni sett den här reklamen...?

Carlsberg - Home delivery

Det är Carlsbergsreklamen där en snubbe "Nigel" utför en extraordinär hemleverans till några bergsklättrare. Gissa om jag blev lite glatt överraskad när jag fick reda på att vilka det var som knåpat ihop delarna av filmen?! Den gröna skärmen fixade Vestbom fram, givetvis. Han fixade ju efter många om och men fram min skärm åt mig till ett hyggligt pris, såklart han inte har problem att trolla fram en grön skärm för Carlsbergs reklam också. Sedan åkte skärmen till Uffe i Västerås, som blivit lite mer bekant sedan jag började hoppa på samma klubb här på Aros, och som fick sy ihop Carlsbergslogon på skärmen. Uffe har hjälpt mig lite med material ett par gånger, och för honom verkar inget vara omöjligt. Själv trodde man att reklamen var helt och hållet en utlandsproduktion, och inte att två glada gotlänningar agerat som "Nigel" (en som levererade och en som flög skärmen).

Fallskärmsvärlden är så liten.


No comments: