Monday, March 19, 2007

Blommor och bil

Micke kom på lördagseftermiddagen med en bukett blommor, och bilen! Den är äntligen här. Den Perfekta Bilen, som visat sig inte vara helt perfekt, men tillräckligt perfekt för att vara värd pengarna vi betalat på den, och tillräckligt fräsch för att jag med stolthet skulle kunna kalla den för En Fin Bil. Vi cruisade runt på stan lite och använde upp de kuponger jag fått från chefen på gratismat på hamburgare. Vi har inte direkt råd med finare mat just nu. MEN VI HAR EN FIN BIL!



Dessvärre har jag lite svårt att fatta att det verkligen är vår bil. Det kändes som om jag körde runt på någon annans bil och entusiasmen var lite grusad över eventuella ekonomiska bekymmer som kan komma i framtiden på grund av att en anselig summa av min lön nu kommer att gå till billånet och garageplats. Jag försökte ta det lugnt och tänka att saker och ting kommer att lösa sig. Men lite nervöst känns det... Jag får lita på Mickes bukett, och tryggande ord om att saker och ting löser sig.

No comments: