Monday, March 19, 2007

Hopplösare

Uffe ringde mig just. Min reservutlösare är 12 år den 4 juli och får inte användas längre. Jag kan köpa en ny för 10 700 kronor och om jag pantar min gamla så blir det "bara" 10 300 kronor. Om jag vill försöka hitta en begagnad så kan han inte hjälpa mig, eftersom de är praktiskt taget omöjliga att få tag på i nuläget.

Panik.

Jag ringde till Vestbom, den andra riggern och en av sveriges största återförsäljare. Förutom att han var glad att höra mig så hade han inget att erbjuda på reservutlösar-fronten. Han tipsade om några amerikanska hemsidor om jag skulle våga prova något sådant projekt, men i övrigt så sa han samma sak som Uffe. En begagnad reservutlösare är praktiskt taget omöjlig att hitta. Och nu har jag just pratat med Uffe och Vestbom; grabbarna som fixat en grön fallskärm med Carlsbergstryck samt två villiga hoppare för Carlsberg-reklamen inom loppet av en vecka. Kan inte de hitta en reservutlösare åt mig så blir det RIKTIGT svårt.

Jag började gråta på kontoret när jag skulle förklara situationen för Micke. Jag hade ingen aning om att min reservutlösare snart skulle gå ur tiden. Kanske var det ryggvärken och sömnlösheten som gjort sitt också. Men som det ser ut nu, med ny bil och tomt konto, så blir det väldigt lite fallskärmshoppning för mig den här säsongen.

Hopplöst.

5 comments:

Kattis said...

Vilket elände! Hoppas det löser sig så du hittar en billig en. Och grattis till bilen. Jag ser fram emot när jag och pojkvän också kan köpa en.

Katarina Bildström said...

Ja, jag hoppas den var värd priset... för om man tittar på vad jag måste offra i fallskärmsväg, så är priset DYRT... *mutter mutter*

Malin said...

Men hujja vad såna där reservutlösare kostade. Kan man inte ba sy ihop en själv? HÖHÖ <-- obs, skämtsamhet

David said...

Världen känns alltid elak när man saknar hårdvara. Hoppas det ordnar sig.

Katarina Bildström said...

Malin: Det är inte ens en skärm, det är en liten, liiiten digital manick som räknar ut hur nära marken man är i frifall, som löser ut sig om jag skulle bli medvetslös av endera anledningen. Svårt att meka ihop en sådan själv. :(

Tack för stödet, David. Men det är väl ett typiskt välfärdsproblem så jag borde inte gnälla så mycket. Folk har det ju bevisligen värre.